Informace k organizaci a průběhu zápisu do 1. třídy
Vážení rodiče,
informujeme Vás tímto o zápisu dětí do 1. třídy Základní školy Vraný pro školní rok 2025/2026, který se uskuteční v naší ZŠ
11.4.2025 od 13.00 – 17.00 hodin.
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy bez odkladu povinné školní docházky:
- vytištěná a podepsaná žádost o přijetí k základnímu vzdělávání
- občanský průkaz zákonného zástupce a rodný list dítěte;
- v případě cizinců kopie dokladu o dlouhodobém nebo trvalém pobytu v ČR a na jaké adrese.
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy s odkladem povinné školní docházky:
- vytištěná a podepsaná žádost o odklad povinné školní docházky
- občanský průkaz zákonného zástupce a rodný list dítěte;
- doporučení poradenského zařízení (PPP nebo SPC) k odkladu školní docházky;
- doporučení lékaře nebo klinického psychologa k odkladu školní docházky.
Průběh zápisu do 1. třídy:
- zákonný zástupce předá vytištěnou a podepsanou žádost o přijetí k základnímu vzdělávání a doloží všechny výše uvedené dokumenty;
- zákonný zástupce s dítětem odchází do třídy, kde bude paní učitelka formou přátelského pohovoru nad školními pomůckami a obrázky sledovat citovou a sociální zralost dítěte, komunikační dovednosti, prostorovou orientaci, rozeznávání barev, početní představivost, kresbu, grafomotoriku apod. (připravené aktivity zaberou přibližně 20 minut); zároveň zákonný zástupce bude mít možnost pohovořit s pedagogem a poradit se např. o odkladu povinné školní docházky;
- po zapsání do seznamu, vyplnění přihlášky a splnění hravých úkolů mohou rodiče s dětmi odcházet;
- zákonní zástupci budou informováni (prostřednictvím přiděleného registračního čísla) o přijetí nebo o přijetí s odkladem povinné školní docházky do 30 dnů, tj. nejpozději dne 12. 5. 2025 na webových stránkách a vyvěšením na hlavním vchodu do budovy školy.
Rozhodnutí o přijetí se nezasílá, bude předáno na prvních třídních schůzkách.
Rozhodnutí o nepřijetí Vám bude doručeno doporučeně poštou.
Rozhodnutí o přijetí s odkladem povinné školní docházky se nezasílá a bude ode dne 12. 5. 2025 připravené k vyzvednutí v kanceláři školy.
O přijetí či nepřijetí dítěte k základnímu vzdělávání rozhoduje ředitelka školy.
Na základě zákona č. 500/2004 Sb. Správní řád, § 36 odst. 3 mají účastníci obecně právo vyjádřit se před vydáním rozhodnutí ve věci k podkladům rozhodnutí.
Podmínky přijetí
1. Podání žádosti o přijetí dítěte k základnímu vzdělávání
- Žádost o přijetí naleznete v příloze dokumenty ke stažení.
- Termín podání žádosti: do 11. 4. 2025 (včetně).
- Způsob doručení žádosti:
- do datové schránky školy (ID datové schránky školy: 35wujk4
- e-mailem skola@zsvrany.cz s uznávaným elektronickým podpisem (nelze jen poslat prostý email)
- poštou na adresu ZŠ Vraný, okres Kladno, Vraný 109, 273 73
- osobním podáním 11. 4. 2025 při zápisu dítěte
- v nejnutnějších případech po telefonické domluvě v termínu osobního doručení; kontaktní osoba: ředitelka ZŠ R.Hartmanová, tel: 733 187 650
Pokud by bylo podání učiněno pomocí jiných technických prostředků (např. e-mailem bez uznávaného elektronického podpisu, apod.), je nutné jej do 5 dnů ze strany rodičů potvrdit jedním z výše uvedených způsobů.
Kritéria přijetí
1. Věk
Dítě dosáhne věku 6 let k 31. 8. 2025, pokud mu není povolen odklad; resp. 6 let do 30. 6. 2026, pokud splní zákonem stanovené podmínky.
Těšíme se na Vás
Tým Školy ZŠ Vraný, okres Kladno
Žádost o přijetí žáka k základnímu vzdělávání (35 kB)
Žádost o odklad školní docházky (32.5 kB)